Julkaistu 26.06.2020 klo 13.26

Terrafamen kestävän kehityksen katsaus julkaistu

Terrafamen kestävän kehityksen katsaus on julkaistu tänään yhtiön verkkosivuilla osoitteessa www.terrafame.fi > Terrafame Oy > Raportointi.

Kestävän kehityksen katsaukseen on koottu vuoden 2019 keskeisiä vastuullisuuteen liittyviä tapahtumia. Katsauksessa on mukana ajankohtaisia tietoja mm. vesistökuormituksesta ja lähivesistöjen tilasta myös keväältä 2020. Kestävän kehityksen katsaus sisältää Terrafamen vastuullisuusohjelman vuosille 2020–2024.

”Vastuullisuusohjelmamme koostuu sekä Terrafamelle että Terrafamen sidosryhmille tärkeistä teemosta sekä niihin liittyvistä tavoitteista ja toimenpiteistä. Osa vastuullisuusohjelman teemoista liittyy teollisuusalueen historiaan ja osa tulevaisuuteen. Terrafamen tavoitteena on tuottaa sähköistyvän liikenteen tarpeisiin akkukemikaaleja vastuullisesti ja mahdollisimman pienellä hiilijalanjäljellä. Tämä tavoite näkyy myös vastuullisuusohjelmassa. Vastuullisuusohjelman etenemistä tullaan seuraamaan jatkossa vuosittain ja ohjelmaan otetaan myös uusia teemoja matkan varrella”, toteaa Terrafamen kestävän kehityksen johtaja Veli-Matti Hilla

Kestävän kehityksen katsaus 2019

Veli-Matti Hilla, kestävän kehityksen johtaja, Terrafame Oy, p. 020 7130 800 (vaihde), veli-matti.hilla(at)terrafame.fi

Terrafame Oy on vuonna 2015 perustettu suomalainen monimetalliyhtiö, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Sotkamossa. Yhtiön bioliuotusta hyödyntävä tuotantoprosessi on ainutlaatuinen ja sen hiilijalanjälki selvästi perinteisiä nikkelin tuotantoteknologioita matalampi. Terrafame rakentaa parhaillaan yhtä maailman suurimmista akkukemikaalien tuotantolinjoista, jonka myötä yhtiö siirtyy jalostusketjussa eteenpäin metallipuolituotteiden valmistajasta sähköautojen akkujen valmistuksessa käytettävien akkukemikaalien tuottajaksi. Vuonna 2019 Terrafamen liikevaihto oli 310 MEUR ja yhtiön teollisuusalueella työskenteli noin 1500 työntekijää, joista kumppaniyritysten osuus oli noin puolet. www.terrafame.fi