Julkaistu 24.03.2021 klo 12.30

Terrafamen vuoden 2020 taloudellinen katsaus julkaistu

Terrafame Oy:n taloudellinen katsaus vuodelta 2020 on julkaistu tänään. Taloudellinen katsaus sisältää toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen (FAS) tilikaudelta 1.1.–31.12.2020.

Terrafame on lisäksi julkaissut selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä palkitsemisraportin vuodelta 2020.

Julkaistut dokumentit ovat saatavilla tämän tiedotteen liitteinä pdf-tiedostoina sekä osoitteessa www.terrafame.fi.

Viestintäjohtaja Sanna Päiväniemi, Terrafame Oy, p. 020 7130 800 (vaihde), sanna.paivaniemi(at)terrafame.fi

Taloudellinen katsaus 2020, sisältää toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen (pdf, 1,9 Mb)
Selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä 2020 (pdf, 710 kb)
Palkitsemisraportti 2020 (pdf, 605 kb)

Terrafamen toiminnan tarkoituksena on keventää liikenteen hiilijalanjälkeä vastuullisesti tuotetuilla akkukemikaaleilla. Terrafamen yhdelle teollisuusalueelle sijoittuva integroitu tuotanto omasta kaivoksesta akkukemikaaleiksi muodostaa ainutlaatuisen ja energiatehokkaan tuotantoketjun, joka tuottaa asiakkaille akkukemikaaleja, joiden hiilijalanjälki on selvästi teollisuuden keskiarvoa matalampi.

Terrafame Oy on perustettu vuonna 2015. Vuonna 2020 sen liikevaihto oli 338 MEUR ja yhtiön teollisuusalueella työskenteli noin 2 000 työntekijää, joista urakoitsijoiden ja alihankkijoiden osuus oli vähän yli puolet. www.terrafame.fi