Julkaistu 12.05.2021 klo 08.45

Terrafamen teollisuusalueella järjestetään suuronnettomuusharjoitus tänään keskiviikkona 12.5.2021

VERKKOUUTINEN Terrafamen teollisuusalueella järjestetään tänään 12.5.2021 suuronnettomuusharjoitus moniviranomaisyhteistyönä arviolta välillä klo 9-14. Suuronnettomuusharjoituksia järjestetään säännöllisesti kolmen vuoden välein.

Harjoituksen aikana alueella kuuluu väestökuulutusjärjestelmän testihälytys, lähialueen asukkaiden ei tarvitse reagoida merkkiin. Harjoituksen vuoksi teollisuusalueella ja sen ympäristössä on runsaasti hälytysajoneuvoliikennettä: pelastuslaitoksen ja poliisin kalustoa, autoja sekä henkilöstöä. Pyrimme siihen, että harjoitus aiheuttaa mahdollisimman vähän häiriötä teollisuusalueen lähialueella.

Mahdollisia suuronnettomuustilanteita varten on tärkeää harjoitella yhdessä. Tämän kertaiseen harjoitukseen osallistuvat Terrafamen teollisuusalueen henkilöstön lisäksi Kainuun pelastuslaitos, Terrafamen teollisuuspalokunta, Kainuun rajavartiosto, Kainuun sote (ensihoito), poliisi, Kainuun ELY sekä aluehallintovirasto (AVI).

Terrafame tiedottaa verkkosivuillaan erikseen harjoituksen päättymisestä myöhemmin tänään.

Timo Turrek, riskienhallintapäällikkö, Terrafame Oy, puh. 040 756 0153

Terrafamen toiminnan tarkoituksena on keventää liikenteen hiilijalanjälkeä vastuullisesti tuotetuilla akkukemikaaleilla. Terrafamen yhdelle teollisuusalueelle sijoittuva integroitu tuotanto omasta kaivoksesta akkukemikaaleiksi muodostaa ainutlaatuisen ja energiatehokkaan tuotantoketjun, joka tuottaa asiakkaille akkukemikaaleja, joiden hiilijalanjälki on selvästi teollisuuden keskiarvoa matalampi.

Terrafame Oy on perustettu vuonna 2015. Vuonna 2020 sen liikevaihto oli 338 MEUR ja yhtiön teollisuusalueella työskenteli noin 2 000 työntekijää, joista urakoitsijoiden ja alihankkijoiden osuus oli vähän yli puolet. www.terrafame.fi