Julkaistu 01.10.2018 klo 15.27

Terrafamen pääportin osoite on jatkossa Malmitie 66

Terrafamen katuosoite Sotkamossa on vaihtunut 1.10.2018 alkaen. Yhtiön pääportin ja samalla pääkonttorin uusi osoite on jatkossa Malmitie 66, 88120 Tuhkakylä. Toiminnan fyysinen sijainti ei osoitteen muutoksessa muutu.

Terrafame aloitti toimintansa kolme vuotta sitten. Tänä aikana henkilöstö on kehittänyt vahvasti kaivoksen ympäristöturvallisuutta ja ylösajanut metallien tuotannon. Vuoden 2017 lopulta lähtien Terrafamessa on myös suunniteltu akkukemikaalitehdasta, jonka myötä yhtiö on siirtymässä uudenlaiseen investointivaiheeseen.

Tänä päivänä Terrafame on aivan toisenlainen yhtiö kuin liikkeellelähdön aikaan. Tältä pohjalta yhtiössä pyydettiin nimiehdotuksia tien uudelleen nimeämiseksi. Useista varteenotettavista ehdotuksista Malmitie valikoitui suosikiksi sillä perusteella, että se kuvaa hyvin aluetta ja sen huomattavia malmivaroja.

Päätös aiemman Talvivaarantien nimen vaihtamisesta Malmitieksi syntyi Sotkamon kunnassa.

Terrafame Oy on suomalainen monimetalliyhtiö, joka tuottaa nikkeliä, sinkkiä, kobolttia ja kuparia Sotkamossa sijaitsevalla kaivoksellaan ja metallitehtaallaan. Tavoitteenamme on ympäristön kannalta kestävä, turvallinen ja kannattava liiketoiminta. www.terrafame.fi