Julkaistu 30.07.2018 klo 15.06

Terrafame jätti täydennetyn ympäristölupahakemuksen

Terrafame on jättänyt Pohjois-Suomen aluehallintovirastolle täydennykset yhtiön koko toimintaa koskevaan ympäristölupahakemukseen. Täydennykset sisältävät mm. lupaviranomaisen pyytämiä yksityiskohtaisia prosessikuvauksia sekä uusia tuotantoalueita koskevia suunnitelmia, jotka ovat nyt valmistuneet.

Täydennykset on koottu ympäristölupahakemuksen liitteiksi ja myös hakemusteksti on päivitetty. Lupahakemus liitteineen muodostaa tiedostomäärältään huomattavan kokoisen aineistopaketin. Seuraavassa vaiheessa lupaviranomainen tutustuu saamaansa aineistoon ja kuuluttaa myöhemmin hakemuksen lausuntojen ja mielipiteiden antamista varten.

Terrafame jätti koko toimintaansa koskevan ympäristölupahakemuksen Pohjois-Suomen aluehallintovirastolle elokuussa 2017. Keväällä 2018 lupaviranomainen toimitti yhtiölle täydennyspyynnöt, joihin on nyt vastattu. Korkeimman hallinto-oikeuden päätöksellä toukokuussa 2017 lainvoiman saaneet nykyiset ympäristöluvat pysyvät voimassa uuden luvan voimaantuloon saakka, mikä mahdollistaa toiminnan jatkamisen ja kehittämisen vastuullisesti.

Terrafame Oy on suomalainen monimetalliyhtiö, joka tuottaa nikkeliä, sinkkiä, kobolttia ja kuparia Sotkamossa sijaitsevalla kaivoksellaan ja metallitehtaallaan. Tavoitteenamme on ympäristön kannalta kestävä, turvallinen ja kannattava liiketoiminta. www.terrafame.fi