Julkaistu 29.04.2019 klo 09.50

Terrafame jatkaa Sotkamon Jymyn pääkumppanina – kaudella 2019 kummipelaajana lukkari Ville Väliaho

Kesä ja pesäpallokausi lähestyvät! Sotkamon Jymy aloittaa kauden kotimaiset pelit tiistaina 7.5. Helsingissä, mukana myös Terrafamen kummipelaaja, lukkari Ville Väliaho. Terrafamen isännöimä kotiottelu pelataan Sotkamossa Hiukan legendaarisella pesäpallostadionilla tiistaina 9.7.2019.

Suomen kansallispeli pesäpallo on Kainuussa suosittu laji ja Terrafame on ollut mukana tukemassa miesten pääsarjatasolla hienosti menestynyttä Sotkamon Jymyä toimintansa alusta asti. Kaudelle 2019 Sotkamon Jymy nimesi Terrafamen kummipelaajaksi nuoren lukkarilahjakkuuden Ville Väliahon, 22 v.

Villellä on käynnistymässä kolmas kausi Superpesiksessä ja ensimmäinen Sotkamon Jymyssä. Kankaanpään Mailan kasvatti pelasi edelliset kaksi vuotta Alajärven Ankkureissa.

“Kauden alkaessa odotukset ja tunnelmat ovat korkealla niin joukkueella kuin henkilökohtaisestikin. Itsessään jo seurasiirto ja uudet kuviot Sotkamossa ovat omiaan kasvattamaan innokkuutta. Edustaminen Jymyn riveissä on ollut haaveenani pienestä pitäen. Hyvän talvikauden jälkeen tavoitteenani on pelata tänä kesänä urani parasta pesäpalloa. Nyt on tulossa pitkiin, pitkiin aikoihin tasaisin pesiskesä, joten jännitettävää riittää aina toukokuun ensimmäisiltä viikoilta syyskuun loppuun. Nähdään kesällä Hiukassa!” sanoo Väliaho.

"Hyvältä pesäpalloilijalta vaaditaan monipuolisia ominaisuuksia: yhtä aikaa sitkeää peruskestävyyttä ja nopeusvoimaa sekä yksilö- ja yhteispelitaitoja. Samoja ominaisuuksia arvostamme Terrafamen henkilöstöjoukkueessakin: tuotantoprosessissamme tarvitsemme niin kykyä nähdä kokonaisuuksia pidemällä aikavälillä kuin silmää yksityiskohdille. Toimintamme vaatii sekä taidokkaita yksilösuorituksia että tiimipelaamista. Yhteistyömme Jymyn kanssa tarjoaa henkilöstöllemme mahdollisuuden käydä kannustamassa Jymyä sen kotiotteluissa Sotkamossa”, totetaa Terrafamen toimitusjohtaja Joni Lukkaroinen.

Terrafame toivottaa Sotkamon Jymylle ja kummipelaajallemme Ville Väliaholle onnea ja menestystä tulevaan kauteen!

Lisätietoja:

Mikko Kuosmanen, toimitusjohtaja, SuperJymy Oy, puh. 0400-350821
Sanna Päiväniemi, viestintäjohtaja, Terrafame Oy, puh. 0207130800

Liite: Valokuva/Ville Väliaho
Klikkaa kuva suuremmaksi.

Terrafame Oy on suomalainen monimetalliyhtiö, joka tuottaa nikkeliä, sinkkiä, kobolttia ja kuparia Sotkamossa sijaitsevalla kaivoksellaan ja metallitehtaallaan. Suunnittelemme nyt päätuotteemme, nikkeli-kobolttisulfidin, jalostusta sähköajoneuvojen akkuihin sopiviksi nikkeli- ja kobolttisulfaateiksi. Tavoitteenamme on ympäristön kannalta kestävä, turvallinen ja kannattava liiketoiminta. www.terrafame.fi