Julkaistu 15.03.2021 klo 11.00

Muutos Terrafame Oy:n hallituksessa

Terrafame Oy:n 11.3.2021 pidetty yhtiökokous päätti, että yhtiön hallitukseen valitaan uutena jäsenenä Jyrki Vainionpää, 44, KTM. Vainionpää toimii tällä hetkellä Adven Groupin toimitusjohtajana. Hän on riippumaton yhtiöstä ja sen merkittävistä osakkeenomistajista.

Yhtiökokous vahvisti hallituksen jäsenten lukumääräksi seitsemän (7). Hallituksen jäsenenä vuodesta 2015 toiminut Esa Lager on ilmoittanut, että hän ei ole enää käytettävissä yhtiön hallituksen jäseneksi. Hallituksen jäseniksi valittiin uudelleen Lauri Ratia (hallituksen puheenjohtaja), Matti Hietanen (varapuheenjohtaja), Tuomo Mäkelä, Jesus Fernandez, Emmanuel Henry ja Riitta Mynttinen.

Lauri Ratia, hallituksen puheenjohtaja, Terrafame Oy, p. 050 2922

Terrafamen toiminnan tarkoituksena on keventää liikenteen hiilijalanjälkeä vastuullisesti tuotetuilla akkukemikaaleilla. Terrafamen yhdelle teollisuusalueelle sijoittuva integroitu tuotanto omasta kaivoksesta akkukemikaaleiksi muodostaa ainutlaatuisen ja energiatehokkaan tuotantoketjun, joka tuottaa asiakkaille akkukemikaaleja, joiden hiilijalanjälki on selvästi teollisuuden keskiarvoa matalampi.

Terrafame Oy on perustettu vuonna 2015. Vuonna 2020 sen liikevaihto oli 338 MEUR ja yhtiön teollisuusalueella työskenteli noin 2 000 työntekijää, joista urakoitsijoiden ja alihankkijoiden osuus oli vähän yli puolet. www.terrafame.fi