Julkaistu 27.11.2019 klo 13.06

Joni Lukkaroinen Kaivosteollisuus ry:n puheenjohtajaksi

Terrafamen toimitusjohtaja Joni Lukkaroinen on valittu kaudelle 2020–2021 Kaivosteollisuus ry:n hallituksen puheenjohtajaksi. Lukkaroinen on myös Teknologiateollisuus ry:n hallituksen jäsen.

Lukkaroinen painottaa järjestön roolia vastuullisen kaivostoiminnan kehittämisessä.

”Kaivosteollisuus on kestävän kehityksen mahdollistava ala. Kestävän kaivostoiminnan verkoston työn kautta Kaivosteollisuus ry on osaltaan rakentanut vastuullisuuden työkaluja yhdessä sidosryhmien kanssa. Haluamme vauhdittaa omaa vastuullisuustyötämme ja olemme muuttamassa sääntöjämme suuntaan, jossa sidomme aikaisempaa laajemmin jäseniämme vastuulliseen kaivostoimintaan”, Joni Lukkaroinen sanoo.

”Ilmastomuutoksen haasteet ja Suomen mahdollisuudet akkumineraalien laajan arvoketjun rakentamisessa edellyttävät sitoutumista ja yhteistyötä, johon haluamme kannustaa kaikkia mukaan. Olennaista on luoda toimintaympäristö, joka houkuttelee kestävän kehityksen investointeja Suomeen”, Joni Lukkaroinen jatkaa.

Kaivosteollisuus ry:n uutinen

Terrafame Oy on suomalainen monimetalliyhtiö, joka tuottaa nikkeliä, sinkkiä, kobolttia ja kuparia Sotkamossa sijaitsevalla kaivoksellaan ja metallitehtaallaan. Rakenteilla olevan akkukemikaalitehtaan myötä päätuotteemme nikkeli-kobolttisulfidi jalostetaan sähköajoneuvojen akkuihin sopiviksi nikkeli- ja kobolttisulfaateiksi. Tavoitteenamme on ympäristön kannalta kestävä, turvallinen ja taloudellisesti kannattava liiketoiminta. www.terrafame.fi.