Julkaistu 05.02.2020 klo 08.55

Valtioneuvosto antaa päätöksen Terrafamen uraanin talteenottoluvasta torstaina 6.2.2020

Terrafame jätti ydinenergialain (990/1987) mukaisen lupahakemuksen koskien uraanin talteenottoa valtioneuvostolle 30.10.2017.

Terrafamella on jo asiaan liittyvä kemikaalilupa sekä ympäristölupa. Valtioneuvosto on ilmoittanut antavansa lupa-asiassa päätöksen torstaina 6.2.2020. Terrafame tiedottaa asiasta saatuaan tiedon päätöksen sisällöstä.

Lisätietoja:

Kestävän kehityksen johtaja Veli-Matti Hilla, Terrafame Oy, p. 020 7130 800 (vaihde), veli-matti.hilla[at]terrafame.fi

Terrafame Oy on suomalainen monimetalliyhtiö, joka tuottaa nikkeliä, sinkkiä, kobolttia ja kuparia Sotkamossa sijaitsevalla kaivoksellaan ja metallitehtaallaan. Rakenteilla olevan akkukemikaalitehtaan myötä päätuotteemme nikkeli-kobolttisulfidi jalostetaan sähköajoneuvojen akkuihin sopiviksi nikkeli- ja kobolttisulfaateiksi. Tavoitteenamme on ympäristön kannalta kestävä, turvallinen ja taloudellisesti kannattava liiketoiminta. www.terrafame.fi