Julkaistu 29.03.2021 klo 10.05

Terrafamen akkukemikaalitehtaan työmaan laajoissa koronaviruksen seulontatestauksissa löytyi 2 tartuntaa yhteistyökumppanin työntekijöillä

Terrafame toteutti 24.-25.3.2021 yhteistyössä työterveyshuollon kanssa laajat koronaviruksen seulontatestaukset, jotka liittyivät akkukemikaalitehtaan työmaalla lyhyen ajan sisällä todettuihin tartuntoihin.

Yhteensä teollisuusalueella testattiin kahden päivän aikana 186 henkilöä. Seulonnassa löytyi 2 positiivista testitulosta, jotka todettiin yhteistyökumppanin työntekijöillä. Viranomaiset ovat asettaneet ko. henkilöt eristykseen ja vastaavat tartunnanjäljityksestä.

Terrafame suhtautuu koronavirusepidemiaan vakavasti ja jatkaa aktiivisia toimenpiteitään sen estämiseksi teollisuusalueella.

Veli-Matti Hilla, kestävän kehityksen johtaja, Terrafame Oy, p. 020 7130 800 (vaihde)

Terrafamen toiminnan tarkoituksena on keventää liikenteen hiilijalanjälkeä vastuullisesti tuotetuilla akkukemikaaleilla. Terrafamen yhdelle teollisuusalueelle sijoittuva integroitu tuotanto omasta kaivoksesta akkukemikaaleiksi muodostaa ainutlaatuisen ja energiatehokkaan tuotantoketjun, joka tuottaa asiakkaille akkukemikaaleja, joiden hiilijalanjälki on selvästi teollisuuden keskiarvoa matalampi.

Terrafame Oy on perustettu vuonna 2015. Vuonna 2020 sen liikevaihto oli 338 MEUR ja yhtiön teollisuusalueella työskenteli noin 2 000 työntekijää, joista urakoitsijoiden ja alihankkijoiden osuus oli vähän yli puolet. www.terrafame.fi