Julkaistu 12.01.2018 klo 14.00

Teollisuusalueen talousvesi tulee nyt vesijohtoverkosta

Terrafame on liittynyt vesijohtoverkkoon ja hankkii jatkossa teollisuusalueellaan tarvittavan talousveden paikalliselta Jormasjoen vesiosuuskunnalta. Vesijohtoverkosta saatavaa vettä käytetään ainoastaan talousvetenä mm. ruoanlaittoon sekä juoma- ja pesuvetenä. Tuotantoprosessissa talousvettä ei hyödynnetä.

”Alueellamme työskentelevien ihmisten määrä on kasvanut toiminnan ylösajon myötä, ja talousveden tarpeemme on samalla noussut. Nyt olemme saaneet vesijohtoliittymän rakennustyöt valmiiksi ja voimme keskittyä näiltäkin osin paremmin varsinaiseen liiketoimintaamme”, kommentoi Terrafamen toimitusjohtaja Joni Lukkaroinen.

Tähän saakka talousvesi on otettu omasta porakaivosta. Vesijohtoverkkoon liittyminen nähtiin kuitenkin käytännöllisempänä ratkaisuna, sillä suomalaisille kaivovesille tyypilliseen tapaan porakaivovesi on ollut alusta saakka rautapitoista. Vesijohtoverkkoon liittyminen nostaa myös talousveden käyttövarmuutta.

Terrafame on itse rakentanut noin 15 kilometrin pituisen vesijohtolinjan Jormasjoen vesiosuuskunnan verkosta teollisuusalueelleen. Yhtiö maksaa vesiosuuskunnalle korvausta talousvedestä käyttömäärän mukaan kuten muutkin veden käyttäjät.

Toimitusjohtaja Joni Lukkaroinen, Terrafame Oy, p. 050 590 0720, joni.lukkaroinen(at)terrafame.fi
Viestintäjohtaja Katri Kauppila, Terrafame Oy, p. 040 569 9200, katri.kauppila(at)terrafame.fi

Terrafame Oy on suomalainen monimetalliyhtiö, joka tuottaa nikkeliä, sinkkiä, kobolttia ja kuparia Sotkamossa sijaitsevalla kaivoksellaan ja metallitehtaallaan. Tavoitteenamme on ympäristön kannalta kestävä, turvallinen ja kannattava liiketoiminta.