Julkaistu 31.01.2021 klo 10.14

Koronavirustartunta Terrafamen teollisuusalueella – altistuneet kartoitettu

Terrafamen tietoon on viikonloppuna tullut, että teollisuusalueella toimivan kumppaniyrityksen ulkopaikkakuntalaisella työntekijällä on todettu testillä todennettu koronavirustartunta.

Kaikki tiedossa olleet lähikontaktit on tavoitettu ja asetettu karanteeniin.

Terrafame jatkaa omia aktiivisia toimenpiteitään koronavirusepidemian estämiseksi teollisuusalueella.

Veli-Matti Hilla, kestävän kehityksen johtaja, Terrafame Oy, veli-matti.hilla[at]terrafame.fi, p. 040 5699 906

Kainuun soten tiedote: Terrafamen teollisuusalueella Sotkamossa on todettu koronatartunta (31.1.2021)

Terrafamen toiminnan tarkoituksena on keventää liikenteen hiilijalanjälkeä vastuullisesti tuotetuilla akkukemikaaleilla. Terrafamen yhdelle teollisuusalueelle sijoittuva integroitu tuotanto omasta kaivoksesta akkukemikaaleiksi on ainutlaatuinen energiatehokas kokonaisuus, joka tarjoaa asiakkaille läpinäkyvän, jäljitettävän ja aidosti eurooppalaisen akkukemikaalien tuotantoketjun. Terrafame aloittaa akkukemikaalien tuotannon vuoden 2021 alkupuolella. Uusi tehdas on yksi maailman suurimmista sähköautojen akuissa käytettävien akkukemikaalien tuotantolinjoista ja sen tuottaman nikkelisulfaatin hiilijalanjälki on yli 60 prosenttia pienempi kuin teollisuudessa keskimäärin. www.terrafame.fi