Julkaistu 15.12.2020 klo 15.50

Terrafamen teollisuusalueella todettu koronavirustartunta – altistuneet kartoitetaan, työt jatkuvat normaalisti

Terrafamen tietoon on tänään 15.12. tullut, että teollisuusalueen ulkopaikkakuntalaisella työntekijällä on todettu testillä todennettu koronavirustartunta.

Terrafame tekee yhteistyötä viranomaisten kanssa ja tavoitteena kartoittaa kaikki mahdollisesti altistuneet henkilöt ja ohjata heidät testeihin.

Terrafame jatkaa omia aktiivisia toimenpiteitään koronavirusepidemian estämiseksi teollisuusalueella.

Lisätietoja Veli-Matti Hilla, kestävän kehityksen johtaja, p. 040 5699 906

Terrafame Oy on vuonna 2015 perustettu suomalainen monimetalliyhtiö, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Sotkamossa. Yhtiön bioliuotusta hyödyntävä tuotantoprosessi on ainutlaatuinen ja sen hiilijalanjälki selvästi perinteisiä nikkelin tuotantoteknologioita matalampi. Terrafame rakentaa parhaillaan yhtä maailman suurimmista akkukemikaalien tuotantolinjoista, jonka myötä yhtiö siirtyy jalostusketjussa eteenpäin metallipuolituotteiden valmistajasta sähköautojen akuissa käytettävien akkukemikaalien tuottajaksi. Vuonna 2019 Terrafamen liikevaihto oli 310 MEUR ja yhtiön teollisuusalueella työskenteli noin 1500 työntekijää, joista kumppaniyritysten osuus oli noin puolet. www.terrafame.fi