Julkaistu 05.01.2021 klo 14.53

Nimitys Terrafame Oy:n johtoryhmässä

Terrafame Oy:n henkilöstöjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on 25.1.2021 alkaen nimitetty Heini Hämäläinen, DI. Hän raportoi Terrafame Oy:n toimitusjohtaja Joni Lukkaroiselle.

Heini Hämäläisellä on monipuolinen kokemus henkilöstöjohtamisesta sekä teknologiateollisuudesta. Hän siirtyy Terrafamelle Agnico Eagle Finland Oy:stä henkilöstöhallinnon tehtävistä.

Lisätietoja: Joni Lukkaroinen, toimitusjohtaja, Terrafame Oy, puh. 020 7130 800 (vaihde)

Terrafamen toiminnan tarkoituksena on keventää liikenteen hiilijalanjälkeä vastuullisesti tuotetuilla akkukemikaaleilla. Terrafamen yhdelle teollisuusalueelle sijoittuva integroitu tuotanto omasta kaivoksesta akkukemikaaleiksi on ainutlaatuinen energiatehokas kokonaisuus, joka tarjoaa asiakkaille läpinäkyvän, jäljitettävän ja aidosti eurooppalaisen akkukemikaalien tuotantoketjun. Terrafame aloittaa akkukemikaalien tuotannon vuoden 2021 alkupuolella. Uusi tehdas on yksi maailman suurimmista sähköautojen akuissa käytettävien akkukemikaalien tuotantolinjoista ja sen tuottaman nikkelisulfaatin hiilijalanjälki on yli 60 prosenttia pienempi kuin teollisuudessa keskimäärin. www.terrafame.fi